A korábbi OKJ 54 344 03 Vám-, jövedéki- és termékdíj ügyintéző képzés megszűnt, helyette végezd el megújult, államilag elismert szakmai képzésünket ONLINE!
VÁMÜGYINTÉZŐ KÉPZÉS visszanézhető órákkal és ONLINE jegyzetekkel
SZEPTEMBERI AJÁNLATAINK
Szombati csoportMost Popular
Egyösszegű tandíjbefizetés esetén: 165 000 Ft
Ft- A képzés megkezdésének feltétele: érettségi bizonyítvány, szakmai előképzettség: Pénzügyi és számviteli ügyintéző vagy Logisztikai technikus vagy Vállalkozási ügyviteli ügyintéző vagy Vám, jövedéki és termékdíj asszisztens szakképesítés,
Szakmai gyakorlat területe és időtartama: 6 hónap vámhatóságnál vagy vámügyi tevékenységet
folytató gazdálkodó szervezetnél - 7 hónap
- Oktatási napok: hetente szombaton ONLINE elméleti oktatás 8:30-15:10 között
- Jelentkezési határidő: 2025. augusztus 20.
- Beiratkozás: folyamatosan ONLINE formában!
- Kezdés: 2025. szeptember 6.
- Tandíj részletekben*: 7×26 500 Ft – Részletek ITT!
- AJÁNDÉK Vizsgadrukk kezelő kurzus
Hétköznapi csoportMost Popular
Egyösszegű tandíjbefizetés esetén: 165 000 Ft
Ft- A képzés megkezdésének feltétele: érettségi bizonyítvány, szakmai előképzettség: Pénzügyi és számviteli ügyintéző vagy Logisztikai technikus vagy Vállalkozási ügyviteli ügyintéző vagy Vám, jövedéki és termékdíj asszisztens szakképesítés,
Szakmai gyakorlat területe és időtartama: 6 hónap vámhatóságnál vagy vámügyi tevékenységet
folytató gazdálkodó szervezetnél - 7 hónap
- Oktatási napok: hetente kedden és csütörtökön ONLINE elméleti oktatás 17:00-20:10 között
- Jelentkezési határidő: 2025. augusztus 20.
- Beiratkozás: folyamatosan ONLINE formában!
- Kezdés: 2025. szeptember 6.
- Tandíj részletekben*: 7×26 500 Ft – Részletek ITT!
- AJÁNDÉK Vizsgadrukk kezelő kurzus
* – További infó a GYIK-ben.
Hogyan fog vámügyintézőként kinézni egy napod?
A vámügyintézői tudása alkalmassá teszi a munkavállalót, az Európai Unió (EU) és a harmadik országokkal folytatott áruforgalom kapcsán felmerülő vámügyi feladatok ellátására, amelynek alapját a Kereskedelmi Vámtarifa szerinti árubesorolás, illetve a vámigazgatási eljárásokhoz kapcsolódó uniós és hazai vámjogszabályokban meghatározott kötelezettségek jelentik.
Kompetencia birtokában a vámügyintéző a jogszabályoknak megfelelően kezeli az elektronikus vámrendszereket az engedélyezési és vámkezelési tevékenysége során, eleget tesz az irat-és okmánymegőrzési kötelezettségének. Feladatainak ellátása során hazai szinten kapcsolatot tart a Nemzeti Adó-és Vámhivatal (NAV) vámszerveivel, a kereskedelmi engedélyezési hatóságokkal, a termékbiztonsági előírások teljesítését ellenőrző hatóságokkal. Közreműködik a vámellenőrzések végrehajtásában, eleget tesz a kereskedelmi statisztikai adatszolgáltatási kötelezettségeknek.
A vámügyintézői szakképesítéssel rendelkező személy képes az EU integrált elektronikus kereskedelmi vámtarifa rendszerének (TARIC) rendszeres és rutinjellegű használatára. Képes továbbá a vállalati vámszoftver rendszeres és rutinjellegű használatára, ismeri a vámok, a vám-jellegű kereskedelempolitikai intézkedések, és tarifális vámkedvezmények rendszerét, illetve ezekhez kapcsolódóan az áruk származására vonatkozó szabályokat. Elvégzi a vámkezelés során az import vagy export forgalomhoz kapcsolódó adófizetési kötelezettségek teljesítéséhez, illetve a vám és adóbiztosítékok alkalmazásához szükséges számítási műveleteket, a vámérték szabályok ismerete és alkalmazása segítségével. Közreműködik a vámügyi engedélyezési feladatok ellátásában, használja a különböző uniós engedélyezési informatikai rendszereket és ez elektronikus ügyintézéshez szükséges felületeket. Ismeri és alkalmazza az áruszállításhoz, szállítmányozáshoz kapcsolódó okmányokat és az INCOTERMS 2020 szabályait. Összegyűjti és nyilvántartja a vámügyi feladatok ellátásához szükséges adatokat, képes a termelési- és kereskedelmi ügyleteket érintő optimális vámeljárások kiválasztására és a jogszabályoknak megfelelő alkalmazására.
Miből áll a képzés?
Tanúsítvány
A tananyagegységek elsajátítása után modulzáró vizsgán illetve záróvizsgán mérjük tudásodat. Ezek sikeres teljesítése a tanúsítvány kiadásának feltétele.
Gyakorlat
Segítünk abban, hogyan fogj hozzá gyakorlati helyed kereséséhez. A gyakorlati idő a képzésed kötelező része.
Szakmai vizsga
A szakmai vizsgára a megszerzett tanúsítvánnyal tudsz jelentkezni egy akkreditált vizsgaközpontban.
Munkába állás
Több évtizedes szakértelmünknek és kiterjedt szakmai kapcsolati hálónknak köszönhetően nem csak a tudást adjuk. Kifejezetten tanulóinknak szóló álláshirdetésekkel segítünk karriered beindításában.
Tananyagegységek
Gyakran ismételt kérdések
Fizetés
Családi kedvezmény: A képzés megkezdésekor GYED/GYES/GYET vagy GYOD -n lévő szülő 10% kedvezményt igényelhetnek. A kedvezmény igénybevételének feltétele a gyermek anyakönyvi kivonatának feltöltése Ügyfélkapunkra a beiratkozást követően. (A kedvezmény részletfizetés és egyösszegű fizetés választása esetén is egyaránt érvényes.)
A képzés megkezdésekor regisztrált munkanélküliek 10% kedvezményt igényelhetnek, melyről érvényes dokumentumot a beiratkozást követően az Ügyfélkapun keresztül kell feltöltened. (A kedvezmény részletfizetés és egyösszegű fizetés választása esetén is egyaránt érvényes.)
Csoportos kedvezmény: hozz magaddal még legalább egy olyan jelentkezőt, aki veled együtt beiratkozik a képzésre, és a tandíj összegéből 10% kedvezményt adunk neked és annak is, akit hoztál. A kedvezményt csak új tanulóink vehetik igénybe, akik korábban nem jártak a Pannon Kincstárba. A kedvezmény igénybevételének feltétele, hogy online jelentkezéskor a megjegyzés rovatban mindenkinél szerepeljen a csoportos kedvezményt igénybevevők neve, azaz, akikkel együtt fogtok beiratkozni.
Visszatérő-tanulói kedvezmény: 10% kedvezményt biztosítunk azon tanulóink számára, akik már legalább egy képzést elvégeztek Iskolánkban. A kedvezményt a korábban megszerzett Pannon Kincstár által kiállított bizonyítvány/tanúsítvány feltöltésével lehet igényelni. (A kedvezmény részletfizetés és egyösszegű fizetés választása esetén is egyaránt érvényes.)
Továbbá kedvezményes időszak (pl. Early Bird, akciós ár és más promóciók) alatt a fenti kedvezmények nem érvényesíthetők!
A képzés elindulása előtt e-szerződést kötünk. Az e-szerződés részletesen tartalmazza mikor és milyen összegben kell teljesítened a tandíjat, vizsgadíjat.
Az e-szerződés aláírását követően hozzáférést biztosítunk elektronikus portálunkhoz, az Ügyfélkapuhoz. Az Ügyfélkapun keresztül lehetőséged nyílik azonnali jóváírás mellett bankkártyával fizetni. Mivel a bankkártyás fizetés mögött egy 256 bites titkosítás gondoskodik adataid védelméről, így elmondhatjuk, hogy ez a fizetési forma a leggyorsabb és legbiztonságosabb. Ha mégis inkább más fizetési lehetőséget választanál, úgy átutalással is fizethetsz, így azonban néhány munkanap is eltelhet, amíg a jóváírást te is láthatod a rendszerben.
Az e-szerződés aláírását követően hozzáférést biztosítunk elektronikus portálunkhoz, az Ügyfélkapuhoz. Az első belépést követően tudod kiválasztani a fizetés módját, illetve azt, hogy Te vagy a munkáltatód/cég fizeti majd a tandíjat. Céges befizetés esetén az adószámra mindenképpen szükség lesz. Amennyiben a céges befizetést választod, úgy a havi részletekben történő fizetés helyett a varázsló által felkínált fizetési ütemezés elérhető.
Jelentkezés
A beérkezett jelentkezésedet feldolgozzunk, majd elektronikus úton szerződést kötünk. Az e-szerződést az eszerzodes.hu -n keresztül küldjük ki a jelentkezéskor megadott e-mail címedre.
A képzés indulása előtt legkésőbb 2 héttel jelentkezünk az e-szerződéseddel. Amennyiben, képzésünk mellett a „BIZTOSAN INDUL!” feliratot látod, akkor a jelentkezésed után 1 perccel máris küldjük az e-szerződésedet. FONTOS: e-szerződést csak a személyes adatok megadása esetén tudunk küldeni! Ha elfelejtetted volna megadni személyes adataidat a jelentkezéskor, arra kérünk, hogy ismét küldd el nekünk a jelentkezésedet a kitöltött adataiddal.
Az e-szerződés aláírását követően hozzáférést biztosítunk elektronikus portálunkhoz, az Ügyfélkapuhoz. Az első belépés alkalmával egy pár kattintásos varázsló segítségével tudod kiválasztani a kívánt fizetés módját, itt adhatod meg a költségviselőt (magánszemély, cég), itt tudod feltölteni a kedvezmény igénybevételéhez a szükséges dokumentumokat, nem utolsó sorban csatolnod kell személyes okmányaid befotózott képét.
Amennyiben nem érkezett meg az e-szerződés az e-mail címedre, vagy elakadtál az e-szerződés aláírásával, kérünk, keresd fel a képzés dedikált ügyintézőjét.
Nem, az iskolai rendszeren kívüli felnőttképzésben sajnos nem jár a diákigazolvány.
A képzés menete
Az Ügyfélkapu / Órarend menü alatt a tanóra előtt 15 perccel elérhetővé válik az „Ugrás az online közvetítésre!” ikon, mely egy kattintással az ONLINE órára csatlakozik. Az ONLINE órához nincs szükség előre telepített szoftverre/applikációra, sőt, a magyar nyelvű környezet könnyen kiismerhető lesz. Ha az ONLINE órához nem tudsz csatlakozni, mert közbeszólt éppen az élet, akkor lehetőséged van az órát visszanézni, ezzel is szeretnénk rugalmasabbá és személyre szabottá tenni a képzés.
A tanórák jegyzeteit az Ügyfélkapu / Órarend menü alatt a Csatolmányok oszlopban találod. A képzéshez tartozó központi tananyagot az Ügyfélkapu / Letöltések menü alól nyithatod meg.
A képzéssel kapcsolatban általános tájékoztatóinkat az Ügyfélkapu / Letöltések menü alatt találod. Továbbá a képzés tanulmányi referense rendszeresen, előre kiírt időpontban ONLINE tájékoztatót tart. Iskolánk hivatalos kommunikációs csatornája az e-mail. A képzés ideje alatt minden információt e-mailen küldünk meg, és arra kérünk Téged, hogy megkereséseidet lehetőség szerint e-mailen címezd felénk.
Vizsgázás
Ismerj meg minket jobban!
A Pannon Kincstár Humán Szakképző Központban több mint 15 éve biztosítjuk az utánpótlást a segítő szakmák, valamint a pénzügyi, jogi, logisztikai és más gazdasági szakterületek számára.
A nálunk végzett tanulókkal és a szakmájukban is aktívan dolgozó oktatóinkkal az elmúlt évek alatt hatalmasra nőtt a szakmai családunk.
Igyekszünk úgy alakítani a képzési palettánkat, hogy időben felkészüljünk a változó helyzetekre és mindig magas szintű, piacképes tudást nyújtsunk.
Rólunk mondták
További kérdésed volna?
Az alábbi témákkal fordulhatsz hozzám telefonon és e-mailben:
- a képzés menetével,
- beiratkozással,
- gyakorlattal
kapcsolatos tudnivalók, vagy egyéb, a képzéshez fűződő kérdések.
Nagy Anita
tanulmányi referens
Kérdés esetén, kérünk, írj e-mailt a [email protected] e-mail címre, mely megkeresésekre 2 munkanapon belül válaszolunk.
Ügyfélfogadási idő:
Kedd-Péntek: 12:30-16:30
Szombat: 7:30-15:30