Skip to main content
Keresés
Ügyfélkapu bejelentkezés
Ügyfélkapu bejelentkezés
EgészségügySzakmai cikkek

A masszázs mellett fontos, hogy rendszerben lássuk az egészet

By 2019.02.28.augusztus 22nd, 2019No Comments

A masszázs mellett fontos, hogy rendszerben lássuk az egészet

Értő hallgatás, empátia, hozzá pedig kellő fizikum, hiszen a mindennapi terhelést bírni kell. A gyógymasszőr mindennapjai a segítségnyújtás, a testi-lelki megújulást szolgáló kezelések körül zajlanak. Népszerű és elismert szakma, keresett tudás, amely sok elméleti és gyakorlati ismeretet igényel – vagyis kellenek a biztos alapok.

Építkezés előtt

A pálya vonzerejéről, kihívásairól, a sokféle irányról és lehetőségéről A gyógyító értintéshez értő hallgatást adunk című posztban írtunk részletesebben. A szakma elsajátításához a fogásokon, módszereken túl kiterjedt és sokrétű ismeretanyagra van szükség. Ezek adják azt a biztos alapot, amelyre a későbbiekben építkezni tudunk.

„Az anatómiával, fizikai felépítéssel tökéletesen tisztában kell lennünk. Ismernünk kell az eszközöket, anyagokat és tudnunk kell használni ezeket, hiszen csak így tudunk az orvosi utasításokat követő, megfelelő kezelést nyújtani.” – mondja Niedermüller Péter, gyógymasszőr, szakoktató.

A képzés előfeltétele az érettségi bizonyítvány, emellett a jelentkezéshez szükséges a foglalkozás-egészségügyi szakellátó hely által kiállított egészségügyi alkalmassági igazolás is. Népszerű képzésről lévén szó, 2-3 havonta indulnak csoportok a Pannon Kincstárnál. A tanfolyam ideje 10 hónap, heti rendszerességgel, szombati napokra ütemezve, hogy a munkába járók számára is megoldható legyen az óralátogatás. Az oktatási napokon 8:00-tól 18:00 óráig tartanak a tanórák.

Bővülő látószög

„Már a képzés során sem csupán a mozgásszervi jelenségekkel foglalkozunk. A fókusz sokkal nagyobb. – hangsúlyozza Niedermüller Péter – A szakma folyamatosan fejlődik, új módszerek, új irányok, új anyagok lépnek be. Az innovációkkal lépést tartani munka mellett persze nehezebb és sok egyéni felkészülést igényel. Azonban aki megfelelően elsajátította az alapokat, az új helyzetekkel is könnyebben megbirkózik.”

A nagyobb fókuszban pedig olyan különleges ismeretek is szerepelnek, mint például a fürdők működése, a tangentor használata, az iszap-, balneo- és hidroterápiás kezelések, gyógynövényes és szénsavas fürdőkezelések, súlyfürdő és trakciós kezelések, hőlégkamrás, gőzkamrás és szauna kezelések. A képzést elvégző hallgatók megtanulják a gyógymasszázs, a svédmasszázs, a frissítő masszázs alapfogásait, az aromaterápiás masszázst. A teljes test és az egyes testtájak masszírozásában a különleges masszázsfajták alkalmazását, nyirokmasszázst, passzív kimozgatást és reflexzóna masszázst.

Képesek lesznek állapotfelmérést végezni és a szakorvos iránymutatása alapján az elméleti képzés során elsajátított reumatológiai, ortopédiai, traumatológiai betegségeket kezelni. Aki később egészségügyi intézményben helyezkedik el, csapatban dolgozva támogatja majd az orvos munkáját, együttműködik a gyógytornásszal, fizikoterápiás szakasszisztenssel a páciensek gyógyulása, rehabilitációja és pihenése érdekében.

Részekből az egész

„Azért is fontos, hogy már a képzésben ennyiféle kapcsolódó területet megismertessünk a tanulókkal, mert a munkánk során sem csupán a masszázsra koncentrálunk. Nagy hangsúlyt fektetek azokra az irányokra, amelyek az egészséges életmód támogatásához elengedhetetlenek, mint például az ergonómia szempontjai. A célom az, hogy rendszerben lássák mindazt, amivel majd a pácienseiket segíteni tudják.”

A svéd- és gyógymasszázs alapok és simítás elsajátítása a szombati képzési napok keretében, helyben történik, mivel az iskola rendelkezik saját masszázságyakkal és a masszázshoz szükséges kiegészítőkkel is. Gyakorlati helyhez a kiterjedt kapcsolatrendszeren keresztül az ország majdnem minden pontján tudunk segítséget nyújtani.

A szakmai vizsgára Budapest leghatásosabb gyógyvíz lelőhelyén, a Lukács fürdőben kerül sor, amelyre az iskola helyszínbejárást biztosít. Ennek keretében a tanulók a szakmai vizsga előtt 1-2 alkalommal az óraadó tanárral együtt feltérképezik a kezelőhelységeket és megismerik az eszközöket.

„Szeretek a felnőttoktatásban dolgozni – foglalja össze oktatói tapasztalatait Niedermüller Péter – mert a hallgatóimnak már kellő rálátásuk van a világra és tudják, mit szeretnének tanulni. Én pedig arra próbálom sarkallni őket, hogy gondolkozzanak. Minden ismeretet és gyakorlatot gyúrjanak egybe és ebből a tudáscsomagból válogatva rakják össze a páciensre szabott kezelés kombinációját.”

Érdekel a képzés