Ha eddig csak álmodtál róla: itt az utolsó lehetőség!

Jelentkezz gyorsan a márciusban megszűnő klinikai fogászati higiénikus képzésre!

A felnőttképzésért felelős miniszter döntése értelmében 2025. március 31-én megszűnik a Klinikai fogászati higiénikus képzés. A végzettség megszerzése várhatóan felsőoktatási körbe kerül majd. Itt van tehát az utolsó lehetőség, hogy még a határidő előtt beiratkozz és elkezdd a tanulmányaidat!

Ha eddig álom volt, itt az idő betervezni

Bár egyelőre kevés a konkrét információ, sajnos az már biztos, hogy egy friss miniszteri rendelet értelmében a programkövetelmények közül törlésre kerül a klinikai fogászati higiénikus képzés. Vagyis jelenlegi formájában 2025. március 31-én megszűnik a képzés, ezt követően pedig várhatóan egyetemi, illetve főiskolai körbe kerül a végzettség megszerzése.

Tehát azok számára, akik szeretnék a szakmai álmaikat megvalósítani, egy hónapnyi idő maradt, hogy beiratkozzanak és elkezdjék a tanulmányaikat.

Miért nagy érvágás a képzés megszűnése?

Nézzük először is, hogy mit jelent és milyen előnyökkel jár klinikai fogászati higiénikusnak lenni!

A higiénikus szakember a fogászati csapatban együtt dolgozik a szakorvossal, a fogtechnikussal és az asszisztenssel. Az orvos útmutatása alapján szervezi a munkafolyamatokat, feladatokat.  Előkészít és asszisztál a beavatkozásoknál. Segédkezik a páciensek fogászati ellátásában, előkészíti a betegeket a fogászati és szájsebészeti beavatkozásokra.

Az orvos felügyelete mellett preventív beavatkozásokat is végezhet, amelyekkel megelőzhetők az esetleges későbbi problémák.

A szakmai palettája olyan szolgáltatások elvégzését is tartalmazza, mint a fogtömések finírozása, polírozása, a fogkő eltávolítás, a fogfehérítés, és szájhigiénés kezelések.
Önálló feladatköre lehet a fogászati egészségnevelés, akár az egyes betegeknek tartott szájhigiénés tájékoztatások során, vagy gondozási, oktatási intézmények számára.

A fogászati higiénikus szakemberek járnak óvodákba, iskolákba, már az egészen kicsiket is tanítják a helyes fogápolás elsajátítására. De ugyanígy tartozhat a szakmai profiljukhoz a fogászati tanácsadás a terhesgondozás során, a fogyatékkal élők prevenciós ellátása, az idősek, valamint ágyhoz, lakáshoz kötöttek fogazati gondozása. Tanácsadást nyújthatnak azzal kapcsolatban is, hogy a fogászati kezelések után, utókezelések során hogyan táplálkozzanak a páciensek.

A nagyobb önállósághoz magasabb javadalmazás is jár, ezért gyakori, hogy az asszisztensi végzettség megszerzése után a tanulók rövid időn belül nekivágnak a következő szintnek. Ez a továbblépés eddig a szakmai képzés keretében elérhető volt és belátható időn belül biztosította a karrier építését. Az átalakulás viszont most nehezebb helyzetbe hozhatja a fogászati asszisztenseket.

Csatlakozz a Pannon Kincstár most induló képzéséhez!

Amiben biztosan tudunk segíteni neked: ha március 31. előtt beiratkozol az induló klinikai fogászati higiénikus képzésünkre, még idén megszerezheted a célul kitűzött végzettségedet,

  • a fogászati szakmában sok év tapasztalattal rendelkező, kiváló oktatókkal,
  • az online tanulás előnyeivel,
  • podcast formájában visszahallgatható előadásokkal,
  • a képzés saját tanulmányi referensével, akihez bármikor fordulhatsz,
  • vizsgaszervezői segítséggel,
  • igénybe vehető kedvezményekkel,
  • akár részletfizetési lehetőséggel,
  • ajándék vizsgadrukk kezelő kurzussal.

Indul tehát az utolsó kör! Gyere, csatlakozz és alakítsd tervekké az eddigi álmaidat, hogy még idén megvalósuljanak!

A képzés megkezdésének feltétele: érettségi bizonyítvány, megszerzett (OKJ 52 vagy 54 vagy PK szerinti 5 0913 03 02) Fogászati asszisztens szakképesítés, Fogászati asszisztens képzettség megszerzése után 1 éves fogászati asszisztensi munkakörben megszerzett gyakorlat és szakmai egészségügyi alkalmasság (foglalkozás-egészségügyi szakellátó hely által kiállított igazolás)

Bővebb információért látogass el a Klinikai fogászati higiénikus képzésünk oldalára! ⬇️

Több képzés kevesebb idő alatt – szociális végzettségeddel új irányt nyitunk neked a kisgyermekgondozás felé

Több képzés kevesebb idő alatt – szociális végzettségeddel új irányt nyitunk neked a kisgyermekgondozás felé

Ha rendelkezel érettségivel és elvégeztél már egy szociális képzést, szerezd meg mellé nálunk a kisgyermekgondozó, -nevelő végzettségedet rövidebb idő alatt!

Miért éri meg szociális területen tervezni a karrieredet?

A Pannon Kincstárnál mindig azon ötletelünk, hogyan tudunk a legjobban segíteni titeket a terveitek megvalósításában a munkaerőpiacon keresett, válságálló és jövőbiztos képzésekkel.

Sokszor írtunk már arról, miért éri meg segítő szakmákban kamatoztatni a tudásotokat. Az elmúlt években ugyanis érezhetően javult a megítélésük. A pandémia időszakában sokan döbbentek rá, mekkora szükség van azokra a szakemberekre, akiknek a jelenlétét addig természetesnek vettük. Mivel az azóta eltelt évek gazdasági kihívásai gyorsan visszaterelték a munkahelyekre a felnőttkorú lakosságot, az idősek és gyerekek ellátását a családok egyre nehezebben tudják megoldani.

Láthatóvá vált, mekkora szükség van az óvodai-bölcsődei dolgozók, szociális ápolók, gondozók munkájára. A nehéz időszaknak tehát pozitív hozadéka is van: valóban felértékelődtek azok a szakmák, amelyeknek a támogató szerepét a társadalom korábban szinte alapszolgáltatásnak tekintette.

Segítünk egy új, jövőbiztos szakmát szerezni!

A fentiekből kiindulva kidolgoztunk egy új lehetőséget azok számára, akiknek már ismerős a szociális szakgondozás közege, de szívesen fordulnának olyan irányba, ahol gyerekek között tölthetik a mindennapjaikat.

Te is gondoltál már arra, hogy a megszerezett tudásoddal inkább a gyermekgondozás területén építenéd a jövődet és örömmel végeznéd a munkádat ebben a mozgalmas, színes és vidám közegben?

Akkor ezt a lehetőséget Neked találtuk ki:

Ha rendelkezel érettségivel és nálunk vagy más képző intézményben szerzett szociális végzettséggel, felajánljuk neked, hogy végezd el Kisgyermekgondozó, – nevelő B csoportos képzésünket rövidebb idő alatt.

Mivel alapozni tudunk a korábbi képzéseden szerzett ismereteidre, a megtanult modulokra építve már csak a szakmaspecifikus tudást kell elsajátítanod.

Miért jó ötlet belevágni?

Rövidebb idő, akár hat hónap alatt szerezhetsz belépőt egy olyan szakmához, amely mindig keresett és stabil a munkaerőpiacon.

Ha vonz a lehetőség, hogy kisgyermekgondozóként tervezd a jövődet, még egy jó hírünk van. A szakma vezető képviselőinek a kezdeményezése sikerrel járt és nemrég bevezetésre került a bölcsődei pótlék. Vagyis bölcsődei dolgozóként az alapbéred kiegészül a szakmában eltöltött évek számával növekvő, egészen egyedi, magas pótlékkal is.

Mit jelent ez számokban? Az új végzettségeddel az alapbéred kiegészül a bölcsődei pótlékkal, így az eddigi bruttó 326 ezer Forintos bér már bruttó 400 ezer Forint fölött indul. Ezután pedig a szakmában töltött évek számával arányosan emelkedik, akár 700 ezer Forint fölé.

Készülj fel a jövő kihívásaira több szakmával a kezedben!

Mivel a személyes kapcsolódást, gondoskodást igénylő pályák nem automatizálhatók, a segítő, gondozó és terápiás szakterületek a belátható jövőben biztosan nem lesznek gépek által kiválthatók. A legkisebbek gondozásában közreműködő szakemberek munkájára is jó ideig szükségünk lesz még.

A gyermekellátás ráadásul központilag is támogatott fejlesztési terület és rengeteg intézmény várja a felkészült új munkatársakat, ezért számíthatsz rá, hogy elhivatott szakemberként hamar megtalálod majd a számodra megfelelő munkahelyet.

Ha szeretsz gyerekekkel foglalkozni és jó érzés elképzelni magad a bölcsődei mindennapokban, a korábbi szociális szakasszisztensi vagy szakgondozói végzettségeddel máris közelebb kerültél az új pályádhoz.

Gondolj arra, hogy egy újabb szakmával a kezedben a jövő nem kihívás, hanem még több jó lehetőség!

Több képzés, kevesebb idő alatt!

Biztosítsd be a jövőt több szakmával a kezedben!  – A következő egészségügyi képzésünket már feleannyi idő alatt elvégezheted.

Szeretnél te is több lábon állni és bebiztosítani magad a jövőre nézve? Ennek a lehetőségnek örülni fogsz! Ha elvégeztél már nálunk egy egészségügyi képzést, a következő végzettségedet már fele-, vagy akár harmadannyi idő alatt megszerezheted.

Miért éri meg az egészségügyben tervezni a karrieredet?

Folyamatosan változó világunk kihívásaival akkor tudunk igazán magabiztosan szembenézni, ha több szakma is van a kezünkben. A Pannon Kincstárnál mindig azt keressük, hogy a munkaerőpiacon keresett, válságálló és jövőbiztos képzésekkel segítsünk titeket a terveitek megvalósításában.

Sokszor írtunk már arról, miért éri meg az egészségügyi szakmákban kamatoztatni a tudásotokat.

Az elemzők számos szakma eltűnését megjósolták már és tapasztaljuk is, hogy a folyamat zajlik. Elég, ha arra gondolunk, hány üzletben vették már át a pénztárosok helyét az önkiszolgáló kasszák vagy hogy a kereskedelem hogyan került át egyre nagyobb arányban az online térbe. Mindez a szemünk előtt, sőt, a mi részvételünkkel zajlik.

Folyamatosan olvashatjuk a híreket a mesterséges intelligencia térhódításáról és a mindennapi életünkben is tapasztaljuk, hogy egyre több területen jelen van. Viszont azt is tudjuk, hogy mindent nem tud kiváltani és az egészségügyi szakmák jó részében mindig is ott lesz az emberi tényező, amit nehéz más módon pótolni. Ha készülnek is már humanoid robotok, a költségfaktor miatt egyelőre biztosan nem számolunk azzal, hogy átveszik a helyünket. Nem beszélve a törődésről, gondoskodásról, a páciensek ellátása közben nyújtott empátiáról.

Készülj fel a jövő kihívásaira több szakmával a kezedben!

A lényeg: egészségügyi szakmákra és valódi szakemberekre még jó darabig szükség lesz. Érdemes tehát tudatosan készülni a jövőre egy saját portfólióval, hogy a szembejövő lehetőségek közül mindig a lejobbat tudd választani.

Hogyan segít ebben neked a Pannon Kincstár?

Végezd el bármelyik egészségügyi képzésünket és a következőbe már be tudjuk számítani az első képzés tananyagából az azonos részeket. Így minden további egészségügyi képzésünket feleannyi, sőt, akár harmadannyi idő alatt tudod majd elvégezni, hiszen a korábbi modulokra építve már csak a szakmaspecifikus tudást kell elsajátítanod.

Nézzünk egy példát:

Ha érdekel a fogászat szakterülete, szívesen dolgoznál egy rendelőben szakorvos mellett, és elvégzed a fogászati asszisztens A csoportos képzésünket, ez egy 12 hónapon át tartó felkészülést jelent neked. Ezután, ha a végzettségedet szeretnéd kapcsolódó ismeretekkel bővíteni és jelentkezel a gyógyszertári asszisztens B csoportos képzésünkre, azt már a beszámított tantárgyak nélkül 6 hónap alatt elvégezheted.

Mit jelent mindez a karrieredre nézve? Akár másfél év alatt két olyan szakmához is belépőt szerzel, amelyek mindig keresettek és stabilak a munkaerőpiacon.

Gondold tovább, mennyi lehetőséged nyílik így! Ha az egészségügy bármely szakterületén megszerzel például egy asszisztensi végzettséget, minden továbbit pedig fél- vagy harmadannyi idő alatt, számos ajtót nyithatsz meg magad előtt. Bárhogy változik a világ, több szakmával a kezedben mindig könnyebb lesz megtalálni a lehető legjobb munkahelyet.

Érdemes tehát kihasználni az időt. Böngészd át az egészségügyi képzéseinket, válaszd ki azt, amelyik a legközelebb áll hozzád és vágj bele!

Gondolj arra, hogy egy újabb szakmával a kezedben a jövő nem kihívás, hanem még több jó lehetőség.

Hogyan tedd a vizsgadrukkot a sikered részévé?

A Pannon Kincstár vizsgadrukk kezelő kurzussal ajándékozza meg tanulóit! Nyugodt, boldog vizsgázó lány vizsgatesztet ír.

Meglepetéssel készültünk az őszi félévre. Oktatóinkkal, Földes Petrával és Peer Krisztinával, a téma szakértőivel filmet forgattunk, hogy egy mini-kurzus formájában segítsük a felkészüléseteket és a sikeres vizsgát. A forgatás nagy lelkesedéssel és izgalommal zajlott, remélve, hogy hasznos segítség lesz minden tanulónknak. Videónkat most bónuszként adjuk Nektek a választott képzésetek mellé.

Vizsgadrukk tapasztalatok diákként és tanárként

Ne lepődjetek meg, ha már ismerős szakemberekkel találkoztok a beszélgetésben, hiszen mindketten régóta a Pannon Kincstár oktatói csapatát erősítik. Földes Petra, az Új Pedagógiai Szemle szerkesztője, szakterületei a pedagógia, a pályaszocializáció, illetve a kiégés felismerése, kezelése, megelőzése. Peer Krisztina pedig klinikai és mentálhigiéniai szakpszichológus. Oktatóinknak nem ez az első szakmai együttműködése. 2008-ban jelent meg közös könyvük, Alkotva tanulunk címmel.

„A képzések során nagyon sokszor tapasztaltam, hogy amint haladunk előre az időben, valami stressz lesz úrrá a csoport tagjain” – mesél az ötlet születéséről Földes Petra. „Sokat gondolkodtunk azon, hogyan lehetne segíteni a hallgatóinkat. Azt gondoltunk, készítünk egy videót, amelyben összegyűjtjük a vizsgadrukkal kapcsolatos ismereteket.”

Innen indul a beszélgetés, amelyben Peer Krisztina nemcsak azokról a megéléseiről beszél, amikor a praxisába érkeznek különböző szorongásokkal, köztük a vizsgahelyzetektől való félelmekkel. Hanem azt is megosztja, hogy korábban őt sem kerülte el a vizsgadrukk, pedig még saját stratégiát is kidolgozott a jó eredmény bevonzásához.

Fontos rögtön az elején kimondani: a vizsgahelyzetet és az ezzel járó stresszt nem tudjuk megúszni. Amit tehetünk, hogy ezt a szorongást megtanuljuk kezelni és csökkenteni. A filmünk ehhez ad hasznos tippeket

Ha kitör a pánik: mi történik velem?!?

Jó, ha tisztában vagyunk azzal, mi történik ilyenkor a testünkben. Milyen tüneteket tapasztalhatunk? Például szaporábban vesszük a levegőt, ver a szívünk, nő a vérnyomásunk. Van, aki izzad, kiszárad a szája, a szervezetünk felpörög és olyan intenzíven kezd el dolgozni, hogy ez aztán gyorsan átcsap kimerültség érzésbe. Ilyenkor tör ránk a pánik: mi történik velem?!?

Krisztina és Petra megnyugtatnak minket, hogy a fiziológiás reakciók teljesen természetesek, de mi magunk is tehetünk azért, hogy ezt a folyamatot helyrebillentsük.

Nem véletlenül vannak olyan ételek, amelyeket nehéz helyzetben megkívánunk, például diót, különféle magokat. Érdemes ilyenkor figyelni a saját jelzéseinkre, hiszen nem véletlenül jelentkeznek ezek a belső igények. Az ételekben található anyagok szabályozni tudják a vérnyomást, vércukrot, jól hatnak az idegrendszerre.

Miről hallhattok még a beszélgetésnek ebben a részében?

  • Például az intuitív étkezésről és arról, hogyan szolgálja a testünk működésének a tudatosítását.
  • A kardio mozgás és a relaxációs techikák hatásáról a stresszhelyzet feloldására.
  • Arról, hogyan miért fontos a napirend betartása a vizsgára való készülés napjaiban. Hiszen ilyenkor gyakran felborítjuk a cirkadián ritmusunkat, ami nagyon megterhelő tud lenni a szervezetünknek.

A stressz a testünkben egy olyan állapot, ami feszültséggel, szorongással jár. Az életünk egyes területein megélt konfliktusok pedig össze is adódhatnak, még intenzívebb stresszt okozva. Ez az egyre emelkedő szorongás váltja ki a fizikai tüneteinket: akár viselkedés változásokat, sírást, érzelmi hullámokat, ingerültséget. Ha ezekre tudatosan figyelünk és beazonosítjuk, hogy mindezeket az adott helyzet váltotta ki belőlünk, könnyebb lesz a feloldás felé fordulni.

Sokat tehetünk magunkért, ha ügyelünk arra, hogy ne emeljünk be még több stresszforrást a napjainkba a vizsgahelyzet mellé. A rendszeresség és tervezettség segít megelőzni a vizsga előtti „szétcsúszást”.

Beszélgetés Földes Petrával, pedagógia és mentálhigiénia tanárral és Peer Krisztinával, klinikai és mentálhigiéniai szakpszichológussal

Hogyan férhet bele a felnőttkori tanulás a munka mellett amúgy is szoros napirendbe?

Stresszfokozók lehetnek a szerepkonfliktusok, amikor például a családban ellátott feladatok és a munkavállalói kötelezettségek mellé még a tanulás is bejön. A többirányú megfelelés együtt olyan feszültséget okozhat, ami nemcsak minket nyomaszt, hanem a környezetünkön is lecsapódhat.

  • Mit tehetek akkor, ha egy családi rendezvény esedékes a vizsga előtt?
  • Hol vannak az én határaim?
  • Mit mondjak, hogyan képviseljem az igényeimet a család felé?
  • Milyen lépésekben tudom megfogalmazni azokat az üzeneteket, amelyeket a munkahelyen, családban képviselni tudok?
  • És ha már kimondtam, hogyan kezeljem a válaszreakciókat?

Krisztina és Petra sok hasznos tanáccsal járják körül a NEM-et mondás és a segítségkérés gyakorlását, illetve azt a tapasztalatgyűjtést, amellyel a környezetünk reakcióiból építkezhetünk

A saját magunkkal kapcsolatos tudás

A vizsgán való magabiztosságról beszélgetve felmerül a kérdés: mennyire ismerjük magunkat? Milyen énképünk, önismeretünk van? Elég ahhoz, hogy képviseljük magunkat egy adott helyzetben?

A családi minták, helyzetkezelések ott vannak korai tapasztalatként mindannyiunkban. A teljesítményünk maximalizálásra törekvésben mindig visszaköszön, hogy milyen impulzusokat kaptunk gyerekkorunkban. Mire kaptunk dicséretet? Kaptunk-e egyáltalán? Milyen reakciók érkeztek a teljesítményünkre, sikereinkre? Esetleg csak negatív mondatokat kaptunk? – Mindez befolyásolja azt is, amit saját magunkról, a saját értékünkről gondolunk.

Egy konkrét vizsgahelyzet előtt

A megfelelő felkészültségért és magabiztosságért sok praktikus lépést tehetünk, mielőtt elindulunk otthonról a vizsga napján – ezeket is összefoglalják oktatóink a beszélgetésben.

Először is, nem kerülhetjük ki, hogy képben legyünk magunkkal, a saját működésünkkel. Mit tudunk tenni ezután magunkért, hogy az önismeretet az előnyünkre fordítsuk?

  • Legyen meg a számunkra optimális pihenés.
  • Figyeljünk az étkezésünkre.
  • A véghajrára ne hagyjunk nagy mennyiségű anyagot, hiszen a közeledő vizsga emeli a stressz-szintet, ez pedig csökkenti a teljesítményt.
  • Iktassunk be mozgást a szükséges mennyiségben.
  • Kapjunk támogatást a környezetünktől. Fontos, hogy ér segítséget kérni!
  • Vizsga után pedig tudjunk ünnepelni! Éljük meg a sikert és ne ugorjunk vissza egyből a mókuskerékbe.

A vizsga pillanatában

Földes Petra az oktatói, vizsgáztatói élményeiből merítve mesél arról, hogyan befolyásolják az előzetes elképzeléseink a vizsgahelyzetet. Ha eleve azt gondolom, hogy a vizsgáztató kegyetlen lesz és kiszúr velem, akkor még egy barátságos, segítőkész vizsgáztatónál is előfordulhat, hogy leblokkolunk.

Ne legyünk a saját magunk ellensége! Ha pánikba esünk, még a vizsgahelyzetben is ér segítséget kérni.

A vizsga napjával foglalkozó részben még többet hallhattok mindezekről:

  • Melyik helyzettől tartunk jobban: a szóbelitől vagy az írásbelitől?
  • Hogyan tudunk felkészülni arra a részre?
  • Hogyan előzhetjük meg a leblokkolást?
  • Mivel tudjuk aznap támogatni saját magunkat?

Körbejárjuk az étkezés, a ruha, a cipő, az íróeszköz, a saját komfortérzetünk szerepét. Hallhatunk az apróságokról, amelyek nagy biztonságot tudnak adni, mint például a közlekedési útvonal előzetes megtervezése, az utazás és a parkolás ütemezése.

Hogyan tudjuk a nehézségek, váratlan helyzetek zömét előre kiiktatni?

Például úgy, ha a vizsgára szánt előkészületek nem aznap kezdődnek. Nagyon fontos az előzetes szervezés, a munkahely, a családi teendők, a gyerekfelügyelet egyeztetése. Ha azt érezzük, hogy nálunk van a kontroll, akkor könnyebben urai leszünk azoknak a dolgoknak is, amelyek aznap nem csak rajtunk múlnak.

Kész receptet nem írhatunk, de hasznos szempontokat tudunk adni – ezeket gyűjtöttük össze a Vizsgadrukk csökkentő kurzus anyagában. Végsősoron minden vizsgával rutinosabbá váltok, hiszen ezek a helyzetek a fejlődést is magukban hordozzák.

A Pannon Kincstár részéről pedig minden támogatást igyekszünk megadni a sikeres vizsgátokhoz.

Tanulóink taroltak a MESZK és az OSZTV versenyeken – Nézd meg a dobogós helyezéseket!

Az őszi félév kezdetén ajánlottuk a figyelmetekbe az OSZTV-OKFŐ és a MESZK tanulmányi versenyeit. Azért is biztattunk titeket az indulásra, mert amellett, hogy már a felkészítés során is rengeteg plusz tudást lehet szerezni, az elért eredmények a legjobb ajánlólevélnek számítanak az egészségügyi szakmákban. A mondást sikerült valóra váltani: aki mer, az tényleg nyer! – erről számoltak be felkészítő tanáraink.

Szabó Andrásné és Duló Attiláné – az ápolási, gondozási tárgyak felkészítő tanárai – így meséltek nekünk az élményeikről:

Pannon Kincstár, Szabó Andrásné, Ápoló, felnőtt szakápoló, egészségügyi szakoktató (BSc), egészségtan tanár (MSc)
Duló Attiláné a Pannon Kincstár egyik oktatója. Egészségügyi szakoktató, diabetológiai szakápoló, egészségügyi gyakorlatvezető, szaktanár. A beteg emberekkel való törődésre hívatásként tekint.

Szabó Andrásné

Duló Attiláné

„Az OKFŐ (Országos Kórházi Főigazgatóság) az OSZTV egészségügyi ágazatának szervezője, a MESZK (Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamara) pedig a Kossuth Zsuzsanna Nemzeti Egészségügyi Szakképzési Verseny koordinátora. Az OSZTV-n három tanulónk indult, a Kamarain pedig négy.

Együtt készítettük fel őket, illetve rajtunk kívül az OSZTV esetében Ványi Ágnes is segítette a folyamatot. Miután szintén oktató kolléganőink, Bajzi Rozália és Ridegné Cseke Irénke szervezői oldalról kiküldték az értesítést, együtt dolgoztuk ki a felkészítés menetrendjét. Mi, akik a felkészülésben közreműködtünk, szinte roadshow-szerűen osztottuk be magunkat, hogy az egyes tanagyagrészeket felváltva adjuk át nekik. Igyekeztünk alkalmazkodni ahhoz, hogy munka mellett is részt tudjanak venni a gyakorlatokon.

Mindkét verseny a meghirdetett feladatoknak megfelelően zajlott. Az írásbeli vizsgára való felkészüléshez összegyűjtöttünk minden elérhető Redmenta tesztet, ezekkel gyakoroltunk. Az elődöntőben minden indulónk el is érte a szükséges százalékot.

A középdöntőre már gyakorlati feladatokkal, konkrét szituációkkal készültünk. Egyéni felkészítéseket tartottunk, felváltva, egymás között felosztva a tananyagot. Míg az írásbelire 2-3 órás szakaszokban haladtunk, a középdöntőhöz már teljes napokat töltöttünk gyakorlással.

Erre elsősorban a Pannon Kincstár demonstrációs termeit tudtunk használni. A döntőre készülve pedig lehetőséget kaptunk, hogy a GOKVI (Gottsegen György Országos Kardiovaszkuláris Intézet) Skill Laborjában gyakoroljunk. Ez végül hatalmas előnyt adott, mert azon túl, hogy itt még több szimulációt tudtunk kipróbálni az elérhető gépekkel és eszközökkel, végül maga a vizsga is itt zajlott.

Az OSZTV döntőbe bejutott tanulónk második helyezést ért el. A MESZK országos döntőjébe ketten jutottak, azonban a helyezettek közül az eredményhirdetésen csak az első hármat olvasták fel, a többi induló eredményét nem.

Felkészítőként mindig sikerorientáltan indulunk neki: a győzelemért megyünk, az iskola és a hallgatók érdekében is. Mi vagyunk az iránymutató pálca, akik kijelölik, merre kell haladni, és próbáljuk hozzátenni azt az információt, tudást, amire úgy gondoljuk, hogy szükség lesz.

Nagyon büszkék vagyunk a tanulóinkra. Az elért eredmények az ő elhivatottságukat is mutatják és az iskola hírnevét is öregbítik. A mi következő feladatunk pedig, hogy összevessük az eddigi tapasztalatokat és ezek birtokában készüljünk fel a következőre. Hiszen abban bízunk, hogy jövőre is lesznek indulóink.”

Oroszi Zsuzsanna aneszteziológus szakasszisztens, Jávorszky Ödön Városi Kórház, Vác Pannon Kincstár, oktató

Oroszi Zsuzsanna

Oroszi Zsuzsanna, az aneszteziológiai szakasszisztensek felkészítő tanára is megosztotta velünk az örömhíreket és a tapasztalatait:

„Tavaly az OKFŐ, idén a MESZK versenyén indultunk. Három tanulónk bejutott a középdöntőbe, onnan pedig az országos versenybe. Végül mindhárman elérték a szükséges százalékokat, így kiérdemelték az első három helyezést. Az OKFŐ rendezésében lezajlott versenyen idén 6 indulónkból hárman jutottak a középdöntőbe. közülük 1 fő került be a döntőbe.  Mivel öt fő alatt volt a megfelelő százalékot elért tanulók száma, a szabályok szerint itt már nem került sor további fordulóra. A versenyekre azok a tanulók jelentkezhettek, akik még nem végzett szakasszisztensek. Ez annyiban megnehezítette a felkészülést, hogy olyan részeket is át kellett venni, ahol a képzésen még nem tartottunk. Az iskolai tanulással párhuzamosan, külön online órákat tartottam nekik, ahol sok-sok plusz információt, rengeteg gyakorlati dolgot is átbeszéltünk. A Pannon Kincstár demons termében rendszeresen tudtunk gyakorolni, emellett a GOKVI-ban is lehetőséget kaptunk, miután Mácsai Előd doktor felajánlotta számunkra, hogy a Skill Labort is használhatjuk. Itt a gyakorlati felkészítésben ő maga is részt vett. A felkészülésben további segítséget kaptunk még Dr. Guba Péter Marcelltól a Dél-pesti Kórház részéről, valamint Belsőné Fehér-Csanádi Máriától. A helyezést elért tanulóim vásárlási utalványban részesültek, de a MESZK részéről még én is kaptam egy oklevelet, ami nagyon kedves gesztus és jóleső érzés volt az örömteli eredmények mellett. Felkészítői és hallgatói oldalról is sok munka volt a versenysorozat, de nagyon megérte és meghozta az eredményt a befektetett energia. Büszke vagyok rájuk.”

2023/24 tanév egészségügyi ágazatra vonatkozó verseny eredményeinek összesítése

Ismeretkörtanulóelső fordulóközépdöntődöntő

Alapápolás, gondozás, Elsősegélynyújtási alapismeretek munka melletti esti munkarend

 

  • döntőbe jutottak száma országosan: 14 fő

 

Bihariné Bodonyi Mónika (ÁÁ-206A)továbbjutottnem jutott továbbI-III. helyezést nem ért el
Dulácska Árpád (ÁÁ-213A)továbbjutotttovábbjutott
Pelléné Knapp Alexandra (ÁÁ-213A)továbbjutotttovábbjutott
Rimóczi Judit (GYA-212A)nem jelent meg (betegség miatt)
Kala Orsolya (ÁÁ-212B)továbbjutottnem jutott tovább
Felkészítő tanárok: Duló Attiláné, Szabó Andrásné, Szekerczés Norbert

Perioperatív, postoperatív ellátás/Műtéti szakasszisztens

  • döntőbe jutottak száma országosan: 8 fő

 

Majzik Viktória (MŰSZAK-204A)továbbjutotttovábbjutottI-III. helyezést nem ért el
Felkészítő tanár: Török Zsuzsanna

Perioperatív, postoperatív ellátás/Aneszteziológiai szakasszisztens

  • döntőbe jutottak száma országosan: 3 fő

 

Erdődi Lili (ASZA-204A_V2)továbbjutotttovábbjutottI. helyezés
Kissné Lakatos Erika Marianna (ASZA-204C)továbbjutotttovábbjutottII. helyezés
Nagy Imre (ASZA-204A_V2)továbbjutotttovábbjutottIII. helyezés
Felkészítő tanár: Oroszi Zsuzsanna
Szakma/szakmairányNévelődöntőközépdöntődöntő
5 0913 03 07 Perioperatív szakasszisztens (Aneszteziológiai szakasszisztens)

Somolyák Krisztina

(ASZA-204A_V2)

nem jutott tovább 

————–

 

Bagi Lilla

(ASZA-204B)

nem jutott tovább 

————–

 

Kissné Lakatos Erika Marianna

(ASZA-204C)

nem jutott tovább————– 

Erdődi Lili

(ASZA-204A_V2)

továbbjutottNem került megszervezésre; versenyszabályzat szerint 5 fő alatt további fordulót nem szerveznek. 

 

————–

Nagy Imre

(ASZA-204A_V2)

továbbjutott

Vara Orsolya

(ASZA-204C)

továbbjutott
Felkészítő tanár: Oroszi Zsuzsanna

5 0913 03 01 Általános ápoló

 

  • középdöntőbe jutottak száma országosan: 20 fő
  • döntőbe jutottak száma országosan: 5 fő

 

 

Lénárt Józsefné

(ÁÁ-215C)

nem jutott tovább————– 

Matkovics Krisztina

(ÁÁ-215C)

nem jutott tovább————– 

Pálmai Ottilia

(ÁÁ-215C)

továbbjutotttovábbjutott

II. helyezést ért el -71 %

 

Felkészítő tanárok: Duló Attiláné, Szabó Andrásné, Ványi Ágnes

FONTOS változás a mérlegképes könyvelő és egyéb pénzügyi képzéseken!

Új szelek fújnak a vállalkozási mérlegképes könyvelők képzése körül. A kormány hatósági képzéssé alakítja ezeket a tanfolyamokat, ami magasabb árakat és kötöttebb képzési formákat jelent majd a jelentkezők számára. Az intézkedés célja a szakmai minőség emelése és az átláthatóság növelése az adótanácsadók és okleveles adószakértők képzése terén.

A változások leginkább a Vállalkozási mérlegképes könyvelő képzésre fókuszálnak. A képzés hossza jelentős mértékben megnő: az eddigi 500-600 órás tanfolyamok helyett mostantól 1150 órát kell majd beiktatni a tanulási folyamatba. Ez azt jelenti, hogy a korábban 1-1,5 év alatt teljesíthető tanfolyam mostantól 2-3 évre nyúlik majd. Emellett a kontaktórák száma is kötelezően növekszik, nagyjából 700 kontaktóra szerepel majd a képzési tervben. Ezek az órák lehetnek online konzultációk, amelyeket például Teams vagy Zoom segítségével tartanak meg.

A Vállalkozási mérlegképes könyvelő képzés modulokból áll, amelyek különböző területeket fednek le, mint például a gazdasági és jogi alapismeretek, a vállalkozások pénzügyei, a könyvelés, az adózás és a pénzügyi számvitel. Az egyes modulok alól bizonyos esetekben felmentést lehet kapni előzetes képesítések vagy oklevelek alapján.

Az első újképzések 2024. július 1-jétől indulhatnak el. Addig is az érdeklődőknek lehetőségük van a Vállalkozási mérlegképes könyvelő képzésre kedvező áron, 100%-ban online formában, rugalmas feltételekkel jelentkezni.

15 éve a Pannonban – Ridegné Cseke Irén

Ahogy a tortaevés, a tanulás is szeletenként megy

Egy életen át az oktatásban, 15 éve a Pannonban – Ridegné Cseke Irénnel beszélgettünk

15 éve itt vagy velünk, neked is a részeddé vált a Pannon Kincstár, és te is a részévé váltál az iskolánknak. Nemcsak az általad oktatott tárgyakban, hanem rengeteg háttérszervezésben is segíted a tanulókat és a működésünket. Ha most megkérdezhetném azt a valamikori diáklányt – „Mi leszel, ha nagy leszel, Irénke?” –, vajon milyen választ kapnék?

Azt válaszolnám, hogy tanár. Mindig is erre a pályára vágytam, illetve eleinte tanító akartam lenni, érettségi után oda jelentkeztem először. Sok szűrő volt, ezeken sorra átjutottam, de akkor mégsem sikerült.

Ezért fordultál az egészségügy irányába?

Egészségügyi szakközépiskolában érettségiztem, ami akkoriban együtt járt a szakmai képesítéssel. Mivel így már volt tanult szakmám, el is helyezkedtem. Kórházban, intenzív osztályon találtam szabad státuszt, négy éven át itt dolgoztam és ez idő alatt elvégeztem azokat a további iskolákat, amelyekre szükségem volt.

Az I-es sebészeti klinika, ahol dolgoztam, országosan is kiemelt volt, ott indult hazánkban elsőként vese transzplantáció, így hát kiválasztottként közreműködhettem akkor egy szűkebb csapatban.

Az oktatás iránti vágyad mégis erősebbnek bizonyult…

Így van, mindig bennem volt, hogy nagyon szeretnék tanítani. Akkoriban – a ’70-es évek közepéről beszélünk – azokat az oktatókat fogadták szívesen az iskolák, akik korábban maguk is az adott intézményben tanultak. Az is elvárás volt persze, hogy legyen megfelelő szakképzettségük.  Az addig megszerzett szaktudást pedagógiai ismeretekkel kellett kiegészíteni. Én is elvégeztem a főiskolai egészségügyi szakoktatói képzést, hogy ennek megfeleljek.

Ezután minden szükséges végzettséggel a zsebemben sorra felkerestem az akkori egészségügyi szakközepeket, hogy hol tudnék tanítani. És sorra mindenhol azzal szembesültem, hogy nem elég a szaktudásom. Azért utasítottak el, mert csak olyan jelentkezőt vettek fel, aki náluk tanult. Így végül egy lehetőségem maradt: felhívtam a saját iskolámat is és elmentem egy beszélgetésre. Szerencsére emlékeztek rám, nagyon örültek és helyet ajánlottak nekem.

Ezután 28 évig tanítottam az egykori iskolámban és igazgatóhelyettes is lettem. Sokan bíztattak, hogy vállaljam el az igazgatói posztot, de a terveim arról már nem szóltak, nem indultam el azon az úton.

Viszont elindultál egy másikon, ami egy kicsit rokonterület.

Az Egészségügyi Minisztériumból kerestek meg, hogy az ágazati irányítás oldaláról foglalkozzak a szakképzéssel. Ez egy teljesen más terület volt, de izgalmas lehetőséget láttam benne, így végül váltottam. Az iskolában a kollégáim nem értették a döntésemet, azt gondolták, hogy már nem szeretek tanítani. Ez persze nem így volt, de vonzott, hogy most egy másik szemszögből tudok ránézni a képzés folyamatára. Nagyon más közeg volt, de ezt is szerettem és sok tapasztalatot gyűjtöttem. A jogszabályi vonatkozások, a szakképzés/felsőoktatás folyamatai, a Bolognai rendszer megismerése mind-mind olyan tudások, amelyeknek azóta is hasznát vettem.

Azt gondolom, van az elmélet, ami az asztaloknál íródik, és vannak a tapasztalatok. Én minden oldalról körbejártam a szakképzést, nem beszélve arról, milyen sok kapcsolatot ápolok a mai napig. Négy évig dolgoztam itt, aztán több változás történt és én is tovább léptem.

Visszatértél a gyakorlati oldalra?

Igen, ezután a SOTE Egészségtudományi Karához adtam be a pályázatomat és elkezdtem a felsőoktatásban tanítani. Egyébként a minisztériumban szerzett tudásomra már itt is sokszor tudtam építeni. Később, az OKFŐ-nél volt egy főigazgató, aki felajánlotta, hogy menjek át hozzájuk. Ez is jó döntés volt, mert sok izgalmas projektet vittünk végig. TÁMOP programban komoly feladatokat láttunk el a szakképzés és vizsgáztatás területén, kiemelt intézmény lettünk. Végül innen mentem nyugdíjba.

A Pannon Kincstárral mikor találkoztál először?

Az Egészségtudományi Karon szakkollégiumi igazgató voltam, amikor Balázzsal találkoztam, 2008 körül. Akkor építgették a Pannon alapjait Krisztával. Annyira az elején jártunk az egésznek, hogy még eszközeink sem voltak, projektort is az egyetemről hoztam magammal, hogy lássuk magunk előtt kivetítve a terveket.

Mondhatjuk, hogy az évek alatt a felnőttképzés lett számodra a legkedvesebb szakterület?

Teljes mértékben. Azt szeretem igazán a felnőttoktatásban, hogy a képzésben résztvevők már saját tapasztalattal, motivációval érkeznek, tudnak döntést hozni és szeretnének fejlődni. A fiatalabb korosztályokat is szerettem, de ez egy teljesen más aspektus, más életkorban.

Sokszor megkeresnek, felkérnek, hogy ne csak tanítsak, hanem más tevékenységekben is közreműködjek. Szívesen részt veszek sokféle feladatban, de mindig kell számomra a visszacsatolás a tanulóktól, ezért sem hagynám abba az oktatást.

Mitől maradtál önazonos a munkádban? Úgy is kérdezhetem, mi az, ami az oktatói létedben alapvető számodra?

Azt gondolom, mindegy, mit csinálunk, de abban legyünk példamutatók. Én is elvárom másoktól az aktivitást és én is ezt nyújtom. Hiszen csak azt várhatjuk el, amit mi magunk is teljesítünk.

Azért nem bánom, hogy annak idején otthagytam a sebészeti osztályt, mert az is fontos részem és nagyon kellett ahhoz, hogy hiteles legyek az általam oktatott területen.

Hogy őrizted meg, hogy ilyen aktív maradtál és mindig van energiád?

Ha alapos vagy, utánanézel mindennek, felelősséggel jelentesz ki dolgokat, amikor választ várnak tőled, ha megbízható vagy, akkor megkapod az elismerést, a visszacsatolást és ez tesz fitté. Valamennyi kudarc mindig van, persze, de a kommunikáció nagyon sokat számít. Én a verbális kommunikációt preferálom, ha meg kell beszélni valamit. És azt is elismerem, ha nem volt igazam. Szerintem ez is számít. Igyekszem jelen lenni és ember maradni.

Ha nem dolgozom, akkor például szívesen sütök-főzök, szeretek autót vezetni. Az unokáim nagyon díjazzák, szeretnek együtt főzőcskézni velem. Igazi nagyszülői státusz, lehet a mamánál mindent is csinálni.

Mik a terveid a következő évekre?

Vigyázok az egészségemre, mert szeretnék utazni, eljutni olyan helyekre, ahol még nem jártam. Magyarországon belül is. Nem mondtam le arról sem, hogy virágkötést tanuljak. Aktuálisan a tankönyvekkel van teendőm, ahol társszerző voltam és a tankönyvi minősítést kell megújítani. Angolt is tanulnék még. Kis lépésekben szeretek haladni. Kis lépésekben, de biztosan. Gyakran használom a tanulással kapcsolatban is ezt a metaforát: a tortát is szeletenként lehet megenni.

15 éve a Pannonban – Scheer Ferencné

Amíg érzek magamban erőt, kötelességem formálni a jövő szakembereinek szemléletét.

Egy életen át segítőként, 15 éve a Pannonban – Scheer Ferencnével beszélgettünk

A kezdetektől itt vagy velünk oktatóként a Pannon csapatában. Idén éppen 15 éve foglalkozol nálunk a kisgyermek nevelőkkel és pedagógiai családsegítő munkatársakkal. Mindig is ez a terület érdekelt? A csecsemő- és kisgyermekgondozásban láttad magad, amikor diákként elképzelted a jövőt?

Ezt nem mondhatom. Sőt, igazából egy véletlen sodródással kerültem ide. Annak idején még az egészségügyi szakközépben tanultuk a csecsemő- és kisgyermekgondozást. Általános oklevelet kaptunk, onnan lehetett aztán tovább menni és megszerezni a szakképesítést. Szóval az alapokkal már találkoztam, viszont én az egész iskola alatt csak arra vágytam, hogy kórházban dolgozzak műtősnőként, sebészeten ápolóként! Ez volt az álmom, aztán persze az életem máshogy alakult.

Hogyan jött a kórház helyett a szociális vonal?

Ahogy az a női karrierutakkal gyakran történni szokott – férjhez mentem és hamarosan megszületett az első gyermekünk. A férjem győzött meg, hogy a kórház nem egy családanyának való terep. Viszont ott van a bölcsőde, ami a működési rendje miatt eleve családbarát munkahely. Friss édesanyaként ráadásul nem is nagy váltás, ha kisgyermekekkel foglalkozok. Az egészségügyi végzettségem révén pedig sokféle alaptudásom megvan már a gondozáshoz.

Így lettem én magam is bölcsődei dolgozó. A Kőbányai úti bölcsődében kezdtem nevelőként ’73-ban. Akkoriban zajlottak a nagy lakótelep építések, sok-sok fiatallal, akik itt kezdték a felnőtt életüket. A bölcsődei vezetőség úgy gondolkodott, hogy a fiatal családok számára a bölcsit is csupa fiatal munkatárssal indítja el. 21 év volt a csapat átlagéletkora, szinte mindenki végzősként került oda, én pedig vezető lettem köztük 22 évesen és egészen ’95-ig bölcsődevezetőként dolgoztam ott.

Húsz év és még a pályád felénél sem járunk. Mikor érkezett meg a szociális támogató munka az életedbe?

Negyven évet töltöttem el Józsefvárosban, eleinte intézményvezetőként, aztán az egyesített bölcsődék vezetőjeként. Én nagyon szerettem a VIII. kerület színes világát, a sokféle országból érkező családokat, pedig nem volt mindig egyszerű, sem a kommunikáció, sem az ügyintézés. Amíg még nem volt szervezett ellátás, gyakran minket kerestek meg segítségért. Közben pedig jöttek a szociális- és gyermekvédelmi törvények, egyre több előírásnak kellett megfelelni.

Láttam az Ázsiából érkező családok nehézségeit, anyaként még inkább átéreztem a problémáikat és folyamatosan inspirált, hogy megoldást adjunk nekik. A munkatársaimmal együtt igyekeztünk megtalálni azokat a támogatott projekteket, amelyekkel segíthettük a beilleszkedésüket. Ilyen volt a Biztos Kezdet Program, ehhez csatlakozva nagyon sok szakmai fejlesztést tudtunk megvalósítani. Miután megnyílt a kerületben a Gyerekház, itt tartottuk az újonnan érkezők számára az ismerkedő programokat, foglalkozásokat. Uniós pályázatok révén sokféle családtámogató kezdeményezés valósulhatott meg. Vidéken is több programban vettünk részt. Két nyertes Európai Integrációs pályázatnak köszönhetően speciális képzéseket kaptunk, hogy megfelelően megismerjük az egyes nációkat, a kultúrájukat, szokásaikat.

Egy hasonló projekt keretében tíznapos angliai úton tanulmányoztuk különböző intézményekben a hat éven aluli gyerekek ellátását. Jó gyakorlatokat gyűjtöttük, hogyan segítik a változatos kultúrákból érkezők beilleszkedését. Szóval izgalmas évek voltak és nagyon fontos eredményeket értünk el.

Az indulástól itt vagy velünk a Pannonban. Hogyan csatlakoztál a csapathoz?

2007-ben indult a Pannon. Mivel akkor még a VIII. kerületben volt a telephelye az iskolának, Kriszta és Balázs megkeresett, hogy a bölcsődénk vállalná-e a gyakorlóhelyként működést és arra is felkértek, hogy tanítsam az induló csoportokat. Két-két osztály volt akkor a szociális- és kisgyermek vonalon, velük kezdtem az oktatói pályafutásomat.

Nyugdíjasként is aktívan dolgozol. Hogy látod most az iskolát?

Az évek alatt hatalmasat fejlődött az intézmény, nagy presztízse lett. Ajánlólevéllé vált, hogy itt végzett valaki. A munkáltatók tudták, hogy aki ide jár, megfelelő felkészítést kap. És persze itt maradtam én is, mert a többi oktatóval együtt nagyon szerettük a szombatokat az iskolában. Ismertük egymást, sokszor jöttünk össze, sokat beszélgettünk. Nagyon építő volt mindenki számára.

Negyven év szociális munka és 15 év oktatás után vajon mekkora a saját kapcsolati hálód?

Nahát, erre legjobban a férjem tudna válaszolni. Azt szokta mondani, hogy velem nem lehet elindulni sehova, mert azonnal megállítanak beszélgetni. Most már országosan találkozom régi tanítványaimmal. Nagyon büszke vagyok rá, hogy rengeteg vezető van köztük, egyesített bölcsődei vezető is. A mai napig megkeresnek. Nemrég Gyálra hívtak egy bölcsődei születésnapra. Ahogy végig mentem a házon, sorra jöttek a volt hallgatóim, akik mind ott dolgoznak. Még olyan is, aki már nyugdíjas és nagymamaként vett részt a rendezvényen.

A pedagógiai asszisztenseim közül is sokkal tartom a kapcsolatot. Van például egy állami gondozott fiú, aki festő-mázoló volt, de pedagógiai asszisztens akart lenni és nálunk végezte el. Aztán rögtön utána a gyógypedagógiai asszisztenst, most pedig szociális munkás szakra jár a felsőoktatásban. A saját történetéből építkezve három könyve jelent meg szociális témában. Mindegyik dokumentumregény arról szól, hogyan lehet kikapaszkodni a hátrányos helyzetből.

Ennyi sikertörténettel a kezedben, eszedbe jut még néha, hogy eredetileg nem is erre a pályára készültél?

Igen, sok évig gondoltam még rá, amikor elmentem a baleseti előtt. Felnéztem és fájt a szívem. Amikor anyukámat operálták ott, az intenzív előtt ültem és egyszer csak jött egy villanás: ha valaki most azt mondaná nekem, hogy vegyek fel egy köpenyt és menjek be, megtenném.

De azt gondolom, hogy mégis jól döntöttem. Adósságunk van a társadalomban jelen lévő kirekesztések, előítéletesség miatt. Rá kellene jönni, hogy egyre több a hátrányos helyzetű gyerek és ne teherként, hanem lehetőségként tekintsünk rájuk. Megszüntetés helyett például érdemes lenne átalakítani a jelenlegi intézményeket kisebb létszámúvá, hogy mindenkinek jusson lehetőség.

Éppen ezért, amíg érzek magamban elég erőt, kötelességemnek érzem ezt a szemléletet formálni a jövő szakembereinek.

Duplázz a képzési csomagjainkkal – dupla tudás, dupla előny a munkaerőpiacon!

Pannon kincstár 2024 munkavédelmi, tűzvédelmi, ingatlanközvetítő, ingatlanvagyon értékelő képzések visszanézhető videókkal, elektronikus jegyzetekkel. Előny a munkaerőpiacon. Alap és ráépülő szaktudás együtt. Öt szakember, ahogy együtt dolgozik egy projekten.

Évek óta nagyon keresettek nálunk a munkavédelmi, a tűzvédelmi, illetve az ingatlanközvetítő és az ingatlanvagyon értékelő képzések. Nem csoda, hiszen a megszerezhető tudás kelendő a piacon, a naprakész és jó szakembereket sok helyen várják tárt karokkal. Gondoltunk egyet és összekapcsoltuk, ami összefügg! Mostantól 2az1-ben csomagot kínálunk neked a kiszemelt szakirányra. Még szélesebb spektrum, még nagyobb tudás, még jobb feltételekkel!


Online komplex ingatlanpiaci, munka és tűzvédelmi előadó képzés a Pannon Kincstár iskolában 2024 visszanézhető órákkal és letölthető jegyzetekkel, dokumentumokkal. Szemüveges, rövid hajú férfi, szakember, ahogy átolvas egy dokumentumot, kezében tarva egy ház makettet. 

Duplázz a munkavédelem – tűzvédelem csomaggal!

A munkavédelmi előadó szerepe jelentősen felértékelődött az elmúlt években, hiszen a korábbi intézkedések közé bekerültek az aktuális járványügyi szabályok, a tömeges megbetegedések megelőzését, kezelését célzó feladatok. Sok cégnél most került igazán fókuszba a munkabiztonság. Tudatos szakemberként te leszel az, aki felméred a kockázatokat, azonosítod a veszélyeket, megelőzési és intézkedési terveket készítesz és figyelsz a megfelelő működésre. Rendszeresen tájékoztatod a munkatársakat, együttműködsz a munkáltatóval, a szakmád képviselőivel és a hatóságokkal. Biztos pont leszel a szervezetben, aki segít a döntések előkészítésében, a munkabiztonsági rendszerek kiépítésében, a szabályok betartatásában és ami a legfontosabb – az ott dolgozók egészségének megóvásában.

Mindezzel szorosan összefügg a tűzvédelmi előadó feladatköre. A munkavédelmi szakemberekhez hasonlóan itt is elsődleges a megelőzés, az erre irányuló felmérések, a vezetőség döntéseinek előkészítése, a szabályok megalkotása és bevezetése a szervezet minden szintjén. Tűzvédelmi előadóként mindez a te kezedben lesz, te figyelsz arra, hogy a cég betartsa a kötelezettségeit és megfelelően felkészüljön egy esetleges tűzhelyzet kezelésére.

Mivel a munkavédelem és a tűzvédelem szorosan összefüggő területek, a két képzést egymás után elvégezve olyan komplex tudásra teszel szert, amellyel kiemelten keresett szakemberré válsz a munkaerőpiacon.

Alap- és ráépülő szaktudás együtt: Ingatlanközvetítő, valamint Ingatlanvagyon-értékelő és közvetítő képzés

Adásvétel, csere, lakáskiadás, bérlet…  Ez a világ folyamatosan pörög, mindig izgalmas, változatos, a piaca pedig egyre bővül, ezért mindig szükség van új munkatársakra. Ingatlanközvetítőként az igényfelméréstől kezdve a teljes ügymeneten keresztül, egészen a kulcsok átadásáig mindennek a koordinációja hozzád tartozik majd. Te leszel a kapocs vevő és eladó, bérbeadó és bérlő, hivatalok, szolgáltatók és hatóságok – azaz valamennyi résztvevő fél között, hogy az ügylet gördülékenyen és mindenki elégedettségével záruljon.

Erre az alaptudásra épít az Ingatlanvagyon-értékelő és közvetítő képzés, amellyel tovább bővítheted szakmai ismereteidet. Az ingatlanpiac aktuális trendjeit alapul véve te leszel az, aki egy adott ingatlan esetén meghatározod majd a hasznosítása szerinti értékét. Naprakész leszel az európai értékelési normák, módszerek, eljárások terén. Fontos támpontokat tudsz adni befektetési döntésekhez, az ingatlanok leghatékonyabb felhasználásához, működtetéséhez vagy éppen értékesítéséhez.

Ha az alap- és a ráépülő képzést is elvégzed, friss tudásoddal szívesen fogadnak majd az ingatlanközvetítéssel foglalkozó vállalkozások, hiszen sokkal szélesebb spektrumon tudod majd teljesíteni a megbízók felmerülő igényeit.

Duplázd meg az előnyödet!

2az1-ben képzési csomagjainknál azokat a szempontokat vettük alapul, hogy mit keres a piac, mit választottak szívesen a nálunk végzett tanulók és az álláskeresést tekintve mennyire eredményes a kereslet és a kínálat találkozása.

5 érvünk van amellett, hogy belevágj egy dupla képzésbe nálunk:

  • a két képzést egyben kedvezőbb feltételekkel kapod, ezáltal pénzt spórolhatsz,
  • sokkal szélesebb körű tudást kapsz,
  • két feladatkört is lefedhetsz egy pozícióban, amiért a munkáltatók mindig hálásak,
  • növelheted a munkaerőpiaci értékedet,
  • az esélyeidet duplázva felgyorsítod a sikeres elhelyezkedésed idejét.

A dupla tudásod dupla előnyt jelent. Várunk 2az1-ben képzéseinken!

…3…2…1… Rajt! Indulj az országos tanulmányi versenyen és nálunk máris nyertél!

Pannon Kincstár 2024. OKFŐ és MESZK országos tanulmányi versenyein elért helyezések különböző plusszokat, előnyöket jelentenek az egészségügyi szakmában. Az új tanév lehetőségei, indulási feltételek.

Elkezdődött az őszi félév, hamarosan indulnak az OKFŐ és MESZK tanulmányi versenyei. Ha egészségügyi szakmát tanulsz, nem kérdés, hogy itt a helyed! Az elért helyezésekkel járó előnyök mellett a Pannonban most olyan pluszokat kapsz, amelyekkel már a vizsgákon és a leendő szakmádban is rengeteget profitálhatsz.

Tavalyi sikerek – idei lehetőségek

Az egészségügyi szakmák tanulmányi versenyei sokéves múltra tekintenek vissza. Az OKFŐ (Országos Kórházi Főigazgatóság) az OSZTV egészségügyi ágazatának szervezője, a MESZK (Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamara) pedig a Kossuth Zsuzsanna Nemzeti Egészségügyi Szakképzési Verseny koordinátora. Mindkét verseny komoly presztízzsel bír az egészségügy területén és a jó eredményt elérő tanulók számára igazi ugródeszka a szakmai pályák felé.

Éppen ezért volt nagy öröm számunkra, hogy a tavalyi év során a Pannon csapatából is sokan nekivágtak az OSZTV-nek. A sikerek nem is maradtak el. Hatalmas büszkeséggel éltük meg, hogy valamennyi indulónk bekerült a középdöntőbe. Innen pedig többen is egészen a döntőig jutottak, és az átalános ápoló képzésben résztvevők közül az egyik tanulónk fantasztikus teljesítménnyel a 6. helyezést érte el.

A tavalyi eredményeken fellelkesülve idén az OSZTV mellett a MESZK országos versenyén is szeretnénk indulni veletek.

Új tanév, új versenyek – de ki indulhat?

A versenykiírások alapvetően az egészségügyi szakmákat tanulóknak szólnak. Azaz, ha a Pannonban általános ápoló, fogászati, aneszteziológiai vagy gyógyszertári asszisztens képzésben tanulsz, neked szól a felhívás.

Fontos különbség, hogy az OSZTV-n csak azok indulhatnak, akik 2024 májusában már vizsgát tesznek, viszont a MESZK versenyén nincs ilyen kitétel, a képzés bármely szakaszában pályázhattok. A résztvevők száma egyik versenyben sincs megszabva – ezért is biztatunk a részvételre mindenkit.

Pannon Kincstár iskola 2024. Online képzés lehetőségek az egészségügy területein. Kreatív illusztráció az orvostanról.

Csakis nyerhetsz vele! Miért?

Ha úgy döntesz, hogy elindulsz a versenyen, olyan szakmai csomagot kapsz a felkészítés során, amely ebben a formában igazi extra a képzési piacon.

Mit tartalmaz a felkészítés?

  • mentortanári segítséget, plusz információkkal, szakmai tudással,
  • ingyenes felkészítést és mentorálást a versenyfeladatok sikeres megoldásához,
  • egyéni/kiscsoportos gyakorlati felkészítést online, illetve a demonstrációs termeinkben,
  • egyedi lehetőséget, hogy megismerkedj a vizsgakövetelményekkel,
  • vagyis igazi tehetséggondozást, amelyet kizárólag a versenyen indulók vehetnek igénybe.

A megszerzett tudás mellett mit nyerhetsz még?

  • A teljesítményed alapján az iskola felajánlhat mentességet bizonyos tanulmányok alatti tantárgyi vizsgákon.
  • A versenyfelhívásban meghatározott eredményt elérve akár a képzési kimeneti követelményekben meghatározottak alapján a záróvizsga alól is mentesülhetsz.
  • Az elért helyezésed komoly ajánlólevél lesz a pályádon.
  • A bemutatkozóidban referenciaként használhatod a szakmai felkészültséged igazolásához.
  • Az egyedi felkészítés során megszerzett tudás hatalmas kincs lesz a szakmai jövődhöz.

Országos tanulmányi versenyek, már az indulással is nyersz! Pannon Kincstár képzés lehetőségek online órákkal, jegyzetekkel. 2024. Két fiatal hölgy, és egy férfi röntgen képet fog a kezében.

Mit kell tenned, ha már döntöttél?

Először is jelezd az oktatódnak, hogy melyik versenyen szeretnél elindulni. Figyeld a kiírásokat, folyamatosan közzétesszük az új információkat. A Pannonnál egészségügyi szakoktatónk, Bajzi Rozália a versenyfelelős, hozzá is fordulhatsz a kérdéseiddel.

Ha már jelentkeztél a szakmai tanárodnál, elküldjük neked a jelentkezési lapot. Fontos, hogy tartsd be a határidőt és a kitöltési útmutatót!

Ezután pedig felkészülés indul, rajt! A mentoroddal együtt, illetve a kiscsoportos foglalkozásokon gyűjtsd össze a lehető legtöbb tudást, hogy a legjobb formádat hozd a megmérettetésen!

Fontos, hogy tudd:

Már akkor is rengeteget profitálsz, ha elindulsz, felkészülsz és részt veszel a versenyen. A döntőbe kerülés pedig a hab lesz a tortádon. Mi mindent megteszünk ezért, veled együtt!